تبلیغات در اینترنتclose
اگزوز چیست؟
::: در حال بارگیری لطفا صبر کنید :::

نام کاربري : پسورد : يا عضويت | رمز عبور را فراموش کردم


تعداد بازدید : 19
نویسنده پیام
avaseo
آفلاین



ارسال‌ها: 12
عضویت: 10 /9 /1397
اگزوز چیست؟
بعد از سوختن هوا و بتزین مقداری از هیدروکربن نسوخته, منواکسید کربن, دی اکسید کربنو فسفر با فشار بسیار زیاد پیستون از محفظه احتراق خارج شده و وارد منیفولد یا هدرز می شود. گرمای این گازها به قدری زیاد است که با حرارت کوره ذوب فلزات برابری می کند. برای خروج گازها نیاز به لوله های جداگانه نمی باشد. برای مثال برای موتور چهار سیلندر چهار عدد لوله جداگانه تعبیه نمی شود, بلکه یک لوله که با محاسبات دقیق انتخاب می گردد و تاانتهای مسیر را برای گازهای خروجی پوشش می دهد.

منیفولد دود وظیفه دارد, محصولی که در محفظه احتراق و از سوپاپ های خروجی گرفته به لوله اگزوز 206 انتقال دهد. در برخی از خودروها که منیفولد گاز در بالای منیفولد دود نصب شده, وظیفه دیگری که گرم کردن منیفولد
گاهی برای بی صدا کردن دودها از دو صدا خفه کن استفاده می شود. این طرح در موتورهای پرقدرت ضروری است. طراحی صدا خفه کن از نظر شکل و محفظه در حذف فشار منفی و صداهای ناهنجار تاثیر منفی دارد
برای کاستن از سرعت گازهای خروجی موتور و بی صدا کردن آنها از صدا خفه كن استفاده مي شود. صدا خفه کن باید طوری طراحی شود که گازهای خروجی موتور در آن به آهستگی انبساط یافته و به اندازه کافی از انرژی حرارتی آن کاسته شود. همچنین باید فشار منفی در آن به حداقل برسد. فشار منفی از خروج گازهای اگزوز جلوگیری کرده و تخلیه کامل دود را با اشکال روبه رو می کند که نتیجه آن افت قدرت مفید موتور خواهد بود.
گاهی برای بی صدا کردن دودها از دو صدا خفه کن استفاده می شود. این طرح در موتورهای پرقدرت ضروری است. طراحی صدا خفه کن از نظر شکل و محفظه در حذف فشار منفی و صداهای ناهنجار تاثیر منفی دارد.
برای افزایش قدرت موتور در هنگام طراحی موتور باید موارد زیر را در نظر گرفت:
الف) هوا به راحتي وارد موتور شود؛ هنگامی که پیستون پایین می رود در مرحله مکش, مقاومت هوا می تواند مقداری از قدرت موتور را از بین ببرد. در بعضی از خودروهای جدید از منیفولدهای كه داراي ورودی هاي صیقلی هستند استفاده مي شود تا مقاومت هوا را بر طرف کنند و از طرف دیگر با کاهش لوله های ورودی و فیلتر هوای بزرگتر می توان در افزایش جریان هوا تاثیر مثبت گذاشت.
ب) مسير خروج دود مقاومت كمتري داشته باشد؛ اگر مقاومت هوا يا برگشت آن وجود داشته باشد فشار آن باعث تاخير در خروج دود از محفظه سيلندر در مرحله تخليه خواهد شد و در نتيجه قدرت موتور كاهش مي يابد. بوجود آمدن فشار منفي ميتواند به دليل وجود لوله اگزوز پراید بسيار كوچك يا مقدار زياد مقاومت هوا در صدا خفه كن باشد. در سيستم هاي خروجي با عملكرد بالا از هدرز استفاده مي كنند؛ لوله هايي كه انتهايي گشاد و آزاد دارند فشار داخل انباره هاي اگزوز را كاهش و فشار منفي(معكوس) را در سيستم صبا اگزوز كاهش مي دهند.
چهارشنبه 14 آذر 1397 - 15:24
ارسال پیام نقل قول تشکر گزارش



تازه سازي پاسخ ها



برای ارسال پاسخ ابتدا باید لوگین یا ثبت نام کنید.


پرش :
صفحه اصلی | انجمن | ورود | عضویت | خوراک | نقشه | تماس با ما | طراح

این قالب توسط سایت روزیکس طراحی شده است و هر گونه پاک کردن لینک طراح پیگرد قانونی دارد !